faraz

ساخت وبلاگ

حضور فناوری های مدرن در کلاس های درس و سامانه آموزش آنلاین تأثیر مثبتی بر کیفیت آموزش ارائه شده داشته است.
یکی از این فناوری های مدرن، کتاب های الکترونیکی هستند.
روزهایی که از دانش آموزان توقع داشتیم، هر روز یک کیسه پر از کتاب را به کلاس های درس بیاورند و به خانه ببرند، گذشته است.
با پیوستن کتاب‌ های الکترونیکی به حوزه آموزشی، یک دستگاه الکترونیکی برای گنجاندن برنامه درسی کل سال کافی است.
دانش‌آموزان از مهدکودک تا سطح دانشگاه به راحتی می توانند از کتاب‌ های الکترونیکی استفاده کنند و این اطمینان را به آنها خواهد داد که یادگیری هرگز روتین نمی‌شود.

ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.
منبع: https://tinyurl.com/mry3ye3c

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 15 فروردين 1401 ساعت: 18:47

مدارس و معلمان، مراجع بعدی هستند که استعدادهای درخشان را در دانش آموزان شناسایی می کنند.
شناسایی استعدادها یک فرآیند واحد نیست.
حاصل تلاش ترکیبی بسیاری از افراد است که گرد هم می آیند تا بر اساس شواهدی که نشان دهنده با استعداد بودن است، دانش آموز با استعداد را شناسایی کنند.
با توجه به مجازی بودن مدرسه در حال حاضر و برگزاری کلاس ها در سامانه کلاس آنلاین در ادامه این مقاله نحوه انجام این فرآیند با جزئیات بیشتر را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.
منبع: https://tinyurl.com/yc7fzuec

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 14 فروردين 1401 ساعت: 11:30

کشف چگونگی دستیابی به تعادل بین کار و زندگی به عنوان یک معلم یک چالش بزرگ است. تعادل کار و زندگی معلمان به ویژه در سال های اولیه کار و اکنون با سامانه آموزش آنلاین به جهت مجازی شدن تحصیل و کار از خانه کمی سخت و دشوار است.
معلمان امیدوارند با ورود به این حرفه نه تنها زندگی خود بلکه زندگی نسلی تغییر کند، اما اغلب متوجه می شوند که موانعی در سر راه آنها وجود دارد و برآورده ساختن انتظاراتی که معلمان با آنها مواجه می شوند غیرممکن به نظر می رسد. یافتن نقطه شیرین بین موفقیت و تعادل بین کار و زندگی می تواند به معلمان در ایجاد فضای شغلی، شاد و سالم و طولانی مدت کمک کند.

 

ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.

منبع: https://tinyurl.com/ymk2yd3a

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 209 تاريخ : شنبه 13 فروردين 1401 ساعت: 2:29

تحقیقات علوم اعصاب در دو دهه گذشته ثابت کرده است که کلاس درس سنتی به اندازه کافی برای یادگیری دانش‌آموزان اثرگذار نبوده است. از این رو محققان توصیه کردند، یادگیری مبتنی بر مغز و برگزاری کلاس آنلاین را وارد سیستم آموزشی شود.
رویکردی نوآورانه برای آموزش مبتنی بر تحقیقات علمی.
یک روش آموزشی که سخنرانی‌ها را محدود می‌کند و استراحت‌های ورزشی، یادگیری تیمی و آموزش همتایان را در برمیگرد.
یادگیری مبتنی بر مغز حول محور نوروپلاستیسیته یا نقشه برداری مجدد از ارتباطات مغز هنگام یادگیری مفاهیم جدید است.

ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.
منبع: https://tinyurl.com/5dh2xyuh

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 11 فروردين 1401 ساعت: 15:08

برگزاری کلاس درس به روش غیرحضوری و از طریق یک صفحه نمایش ، همانند کلاس های حضوری چالش های خاص خود را دارد .
چالش های کلاس غیرحضوری برای هر دو گروه درگیر آموزش یعنی معلمان و دانش آموزان وجود دارد .
مدیریت کلاس مملو از دانش آموز و تعامل آنها با کلاس آن هم از طریق یک صفحه نمایش کار آسانی نیست ، حتی برای بهترین معلم !
از دیگر چالش های کلاس غیرحضوری که معلمان با آن روبرو هستند کنترل کردن تعداد زیادی کودک از طریق همان صفحه نمایش است و این به نظر خیلی سخت است !
چالش هایی که دانش آموزان در روش آموزش از راه دور با آنها مواجه اند هم موارد کمی نیست ، مثل عوامل بر هم زننده تمرکز در خانه ،خواهر و برادر ، صداهای مزاحم و حتی حضور حیوانات خانگی و موارد دیگر .
طبیعتا این چالش ها کیفیت آموزش و یادگیری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این موارد آنقدر نقش پررنگی در بازدهی برگزاری کلاس آنلاین داشته اند که محققان را درگیر یافتن راه حل های مناسب و کارآمد و ارائه آنها به هر دو گروه ، کرده است .

ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.
منبع:  https://tinyurl.com/44atdy7m

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 6:06

دانش آموزان نسل Z بسیار از تلفن های همراه استفاده می کنند و اکثر آنها از تلفن خود برای کارهای روزمره و امکانات کلاس آنلاین استفاده می کنند.
دانش آموزان می توانند از تلفن های همراه خود برای دسترسی آنلاین به کتاب های درسی یا کمک آموزشی استفاده کنند.
آنها همچنین می توانند از وبلاگ های مختلف با مقاله های مربوط به بحث های کلاسی استفاده کنند و با مطالب بیشتری و نظرات متفاوت در مورد موضوعات درسی آشنا شوند.
دانش آموزان همچنین عاشق رسانه های اجتماعی هستند.
دانش آموزان با استفاده از این رسانه ها و تماشا و شنیدن مطالب بیشتر در مورد موضوعات مشخص ، اطلاعات زیادی حفظ و در عین حال از یادگیری لذت خواهند برد.

ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.
منبع: https://tinyurl.com/2p933yb2

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 9 فروردين 1401 ساعت: 0:43

آموزش حضوری جایش را به آموزش غیرحضوری داد تا دانش آموزان از گزند بیماری در امان بمانند.
کووید-۱۹ همان قدر که منشا بدی و شر در جهان بود، خوبی ها و برکاتی را هم به همراه داشت!
منفعت بزرگ این ویروس هوشمند برای حوزه آموزش، استفاده از فناوری های جدید و به کارگیری تکنولوژی های نو در این حوزه بود، تا دانش آموزان بتوانند بهترین بهره را از آموزش غیرحضوری با سامانه کلاس آنلاین در منازل ببرند.
حال که واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورها انجام شده و در حال انجام هست و در عین حال در بسیاری از نقاط جهان هنوز این اتفاق نیافتاده است، تلاش سیاست گذاران، مدیران، تصمیم گیرندگان این حوزه در بازگشایی مجدد مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های سنتی میباشد.
ادامه مطلب را در لینک منبع مشاهده کنید.
منبع: https://tinyurl.com/bdh8s33s

faraz...
ما را در سایت faraz دنبال می کنید

برچسب : کلاس آنلاین , جلسات آنلاین , آموزش , آموزش آنلاین, نویسنده : faraz farazdelkash بازدید : 251 تاريخ : دوشنبه 8 فروردين 1401 ساعت: 5:16